psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonomi Nedir? | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 1 (Pearson Education Limited, European edition) |
2 | Ekonomik Problemler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 2 (Pearson Education Limited, European edition) |
3 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
4 | Talep ve Arz | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 3 (Pearson Education Limited, European edition) |
5 | Çıktı ve Maliyetler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 6 (Pearson Education Limited, European edition) |
6 | Tam Rekabet Piyasası | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 7 (Pearson Education Limited, European edition) |
7 | Tekrar Haftası | |
8 | 1. Vize | |
9 | Reel Gayri Safi Milli Hasıla | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 10 (Pearson Education Limited, European edition) |
10 | İş Piyasasını Gözlem ve Enflasyon | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 11 (Pearson Education Limited, European edition) |
11 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
12 | Finansal Piyasalar | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 12 (Pearson Education Limited, European edition) |
13 | Para ve Banka | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 13 (Pearson Education Limited, European edition) |
14 | Büyüme, Enflasyon ve Çevrimler | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics, Chapter 15 (Pearson Education Limited, European edition) |
15 | Tekrar Haftası | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Parkin, Powel, Matthews; Essential Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson Education Limited 2012, European edition. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR. NOT: 2010-2011 Akademik ders yılında bu dersi almış fakat kalmış olan öğrencilerin yeni kitap almalarına gerek yoktur. Dersin asistanlarına danışıldığı takdirde MyEconLab Öğrenci Erişim Kartı bu öğrencilere sağlanacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ-100-ekonominin-ilkeleri linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 23 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | | | |
Proje | | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 128 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest